"שמחים על השהיית תכנית הבניה בקלקיליה אך ממשיכים במחאה"

איתי גדסי | פוליטי, מדיני No Comments on "שמחים על השהיית תכנית הבניה בקלקיליה אך ממשיכים במחאה"

לאחר השיח הציבורי הנוקב סביב אישור בנית 14,000 יח"ד בקלקיליה שברבות השנים הוציאה מתוכה מפגעים ומחבלים רבים, הושהה האישור והוא יידון בקבינט שנית • המחאה עליה הכריז ראש מועצת שומרון תתקיים: "לעצור את מחטף קלקיליה"

קלקיליה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני מספר שעות פורסם כי בישיבת ראשי הקואליציה, עלתה בקשה להשהות את התכנית לבנית 14,000 יח"ד בקלקיליה שבשומרון. הבקשה התקבלה וראש הממשלה הודיע על השעיית התכנית ולהבאתה לדיון בשנית בישיבת הקבינט.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שיוזם את המחאה היום בשערי קלקיליה, אמר בתגובה: "אני מברך את ראש הממשלה על ההחלטה לקיים דיון מחודש בקבינט בנושא הכפלת קלקיליה על חשבון שטחים בשליטה ישראלית מלאה. החלטה תמוהה שעלולה הייתה להביא לפגיעה הן בתושבי השומרון והן בתושבי השרון. אנחנו מצפים מהממשלה הזו להמשיך לעמוד בהתחייבותיה ולחזק את ההתיישבות ובכך את מדינת ישראל כולה".

מועצת יש"ע מסרה כי היא "מחזקת את ידיה של הממשלה בהחלטה להעלות לדיון מחודש בקבינט את 'תכנית קלקיליה'. בימים בהם אנו עומדים יחד עם מועצת בית אל במאהל מחאה על עוצר בנייה ואי קיום התחייבויות, לא ייתכן שהרשות הפלסטינית תבנה בתים בשטחי C. באישור הממשלה. אנו קוראים לחברי הקבינט לבטל את התכנית ולהמשיך לקדם בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

בתוך כך, הודיע יוסי דגן כי המחאה עליה הכריז הערב בשערי קלקיליה תתקיים בכל זאת: "אני שמח על ההחלטה של ראש הממשלה לקבוע דיון מחדש. אולם אנחנו דורשים החלטות לא דיונים. לחדש את תנופת הבנייה בהתיישבות. לעצור את מחטף קלקיליה".



0 תגובות